| Användarnamn: | Thom | | Fullständigt namn: | thom olausson | | Poäng: | 312 | | Inloggningar: | 360 | | Inlägg: | 79 | | Skickade brev: | 40 | | Länkbidrag: | 3 | | Röster: | 12 | | Antal artiklar: | 8 | | Ålder: | 35 | | E-post: | deadtales@ipbo.se | | Hemsida: | www.deadtales.com | | Medlem sedan: | 2007-08-07, 19:19:56 | | Senast inloggad: | 2010-08-31, 19:52 | | Presentation: | Skriver skräck. Det mesta skrivs på engelska då det är svårt att få sina alster utgivna på svenska. Har fått såväl skräck-dikter (nära femtio) samt ett flertal noveller publicerade i:
Universe pathways (både den grekiska och engelska utgåvan)
Necrology Magazine
The Stray Branch
ShriekFreak Quarterly
Demonic Tome (jag skiver även krönikor åt dom, är deras "In-House Poet")
Sinister Tales
Blood Moon Rising Magazine
The Monters Next Door Magazine
Twisted Dreams Magazine
Worlds within-World beyond Magazine
Abandoned Towers (Är redigerare och Slush-Reader åt förlaget bakom, crystalwizard productions)
Scifaikuest
Awen Magazine
Dessutom har mina dikter spelats in som musik av black metal bandet INFERNORACLE samt Thrash Metal bandet DERACINATE.
Jag har översatts till grekiska vid två tillfällen.
Har givit ut böckerna:
THE DEAD WILL INHERIT THE EARTH (novellsamling på engelska, finns hos adlibris)som säljs över hela världen
GALGBACKEN (Galgbacken finns att köpa hos bland annat adlibris).
Är sjukpensionär med svåra smärtor. Frånskild och har två söner på 8 resp. 10 år. Lever tillsammans med Ditte från Danmark. Är glad och positiv trots mitt handikapp. Vägrar låta livets orättvisor få ner mej på knä.
Kallas av mina barn och släktingar för MONSTER House istället för DR House då jag går med käpp, de tycker det passar bättre med monster då jag skriver skräck.
Har framtidsvisioner...
Jobbar för närvarande på två antologier med enbart skandinaviska författare, en på engelska och en på svenska. | Dikter Bortom Gravfälten Vid Lidandets Bål Vampyr Mossen En Krigares Själ
| |